Dom Człowiek Yasmin Sewell – ikona mody

Yasmin Sewell – ikona mody

6 minut czytane
0
0
1,493
Yasmin Sewell

Konsultantka, buyerka, ikona mody. Choć serwis Style.com, w którym PEŁNIŁA KLUCZOWĄ FUNKCJĘ DYREKTOR KREATYWNEJ właśnie poszedł na dno, ona dopiero się rozkręca. Kim jest najbardziej teraz pożądana freelancerka w branży mody?

Słowo wstępu. Pewnie pamiętasz, jak kilka lat temu Style.com był najważniejszym  odzieżowym portalem w internecie. To tam dziennikarze i styliści z całego świata przeglądali zdjęcia z najnowszych pokazów i czytali newsy z branży. Dwa lata temu decyzją właściciela strony, czyli wydawnictwa Conde Nast (należą do niego takie tytuły jak „Vogue”, „Glamour” czy „GQ”), zawartość portalu przeniesiono na serwis Vogue.com. Za to dawne Style.com zostało przekształcone w prestiżowy sklep internetowy. Na jego rozwój zamierzano przeznaczyć 100 min doi. Niestety spóźniony start i zmiany na rynku reklamowym doprowadziły do zamknięcia strony po niespełna roku istnienia. Nie pomogły nawet super kompetentny zespól (75 osób!) i dyrektor kreatywna, która każdy biznes (nie tylko własny) zamieniała dotychczas w złoto.

Pasmo sukcesów Yasmin Sewell, bo o niej mowa, zaczęło się od całkowitego zgolenia burzy loków, dokładnie 21 lat temu. Miała wtedy 19 lat i mieszkała w rodzinnej Australii. „Wyglądałam, jak Gloria Estefan w wersji z przedmieść Sydney” – mówi Yasmin. Jej rodzice byli fryzjerami, być może stąd wzięło się w niej przekonanie, że fryzura ma ogromny wpływ na życie. Nie tylko ogoliła głowę na zero, ale też zaczęła nosić obcisłe body z siatki w stylu Jeana Paula Gaultier i w końcu po raz pierwszy poczuła się sobą” (nie martw się, już tak nie wygląda, od tamtej pory kilkakrotnie zmieniła fryzurę i styl). Trzy dni później, z ogoloną głową i zupełnie nowym nastawieniem, poszła do baru, poznała faceta i się zakochała. Po kilku tygodniach zdecydowała się na przeprowadzkę do jego rodzinnego Londynu.

Tam zainteresowała się modą. Miała niespełna 20 lat i choć mieszkała wcześniej w różnych miejscach, po raz pierwszy doświadczyła powszechnej celebracji unikatowości. Zafascynowała ją brytyjska moda uliczna i poczuła, że może wyglądać, jak chce, i eksperymentować z wizerunkiem. Tam też, w sercu Soho, otworzyła pierwszy biznes: butik Yasmin Cho, który natychmiast stal się jednym z najbardziej hipsterskich spotów zakupowych w mieście. Regularnie wpadali tam Courtney Love i Tom Cruise (po prezenty dla Nicole Kidman). Już wtedy miała intuicję, która potem pozwoliła jej odkryć i wypromować wiele marek, dziś kultowych. Jest współodpowiedzialna za sukces Jonathana Andersona, Acne Studios, Christophera Kane’a. a nawet Ricka Owensa, którego, zanim się spotkali, nie znal właściwie nikt. Doskonale wyczucie trendów i produktów wykorzystuje już od 20 lat jako doradca biznesowy, kupiec mody dla sklepów internetowych, szefowa showroomów i okazjonalnie projektantka (ostatnia jej kooperacja to linia butów dla francuskiej hot marki Laurence Dacade). Do klientów jej firmy należą m.in. domy towarowe Liberty i Browns. Po zamknięciu Styłe.com nie została więc bez pracy. Można też spokojnie założyć, że nowe propozycje już się sypią i wkrótce Yasmin zajmie jedno z kluczowych stanowisk w branży. Bo trudno nie docenić jej CV, bazy kontaktów (prywatnie od lat przyjaźni się z topowymi projektantami) i wyczucia stylu. Dziś bardzo konkretnego, bo jak stwierdza w jednym z wywiadów z pełną powagą: „Na razie nie mam zamiaru go zmieniać. Przede wszystkim dlatego, że kosztowałoby mnie to fortunę!”

 

Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Człowiek

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Opieka i konserwacja wypożyczonych elektronarzędzi

Wypożyczanie elektronarzędzi to doskonałe rozwiązanie dla osób, które potrzebują sprzętu n…