Od września w 14 tys. amerykańskich restauracji McDonald’s klienci informowani są o wartościach kalorycznych zamówienia.

Zgodnie z projektem nowej ustawy wszystkie sieci w USA, które mają 20 lub więcej restauracji, muszą dostarczać swoim klientom informacje o kaloryczności posiłków. Choć ustawa jeszcze nie weszła w życie, amerykański oddział McDonalds celowo robi falstart – mimo że jeszcze kilka lat temu koncern publicznie sprzeciwiał się temu pomysłowi. Skąd ta zmiana? Dziś fastfoodowy potentat twierdzi, że wiedza o wartościach kalorycznych posiłków przyciągnie jeszcze więcej klientów.

Konkretna data wejścia w życie ustawy nakazującej umieszczenie informacji o kaloriach w restauracyjnym menu nie jest jeszcze znana i prawdopodobnie nie zostanie ona ustalona przed amerykańskimi wyborami prezydenckimi. Mar-go Wootna, dyrektorka ds. dietetyki w organizacji non-profit Center for Science in the Public Interest, uważa, że ustawa nakazująca publikowanie liczby kalorii wejdzie w życie zapewne pod koniec 2013 roku.

Wprowadzenie podobnych regulacji w Polsce nie jest brane pod uwagę. Obecnie McDonald s prowadzi w naszym kraju 296 lokali. W tym roku sieć uruchomiła 17 restauracji, a kolejnych 5 obiektów jest w budowie. Wszystkie zostaną uruchomione jeszcze przez końcem grudnia bieżącego roku. (boa)

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Człowiek

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Profesjonalne pompy membranowe

Profesjonalne pompy membranowe Bardzo dużo osób stosuje – w różnych branżach –…