Od września w 14 tys. amerykańskich restauracji McDonald’s klienci informowani są o wartościach kalorycznych zamówienia.

Zgodnie z projektem nowej ustawy wszystkie sieci w USA, które mają 20 lub więcej restauracji, muszą dostarczać swoim klientom informacje o kaloryczności posiłków. Choć ustawa jeszcze nie weszła w życie, amerykański oddział McDonalds celowo robi falstart – mimo że jeszcze kilka lat temu koncern publicznie sprzeciwiał się temu pomysłowi. Skąd ta zmiana? Dziś fastfoodowy potentat twierdzi, że wiedza o wartościach kalorycznych posiłków przyciągnie jeszcze więcej klientów.

Konkretna data wejścia w życie ustawy nakazującej umieszczenie informacji o kaloriach w restauracyjnym menu nie jest jeszcze znana i prawdopodobnie nie zostanie ona ustalona przed amerykańskimi wyborami prezydenckimi. Mar-go Wootna, dyrektorka ds. dietetyki w organizacji non-profit Center for Science in the Public Interest, uważa, że ustawa nakazująca publikowanie liczby kalorii wejdzie w życie zapewne pod koniec 2013 roku.

Wprowadzenie podobnych regulacji w Polsce nie jest brane pod uwagę. Obecnie McDonald s prowadzi w naszym kraju 296 lokali. W tym roku sieć uruchomiła 17 restauracji, a kolejnych 5 obiektów jest w budowie. Wszystkie zostaną uruchomione jeszcze przez końcem grudnia bieżącego roku. (boa)

Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Człowiek

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Last minute a jakość: Jak znaleźć luksusowe oferty na ostatnią chwilę

W świecie podróży last minute dominuje przekonanie, że szybkość często idzie w parze z kom…