– Wierzymy, że do końca bieżącego roku uda nam się pozyskać jednego partnera. Docelowo chcemy uruchomić 25-30 lokali w całej Polsce – mówi Łukasz Borek, dyrektor zarządzający KCI Gastronomy, operatora systemu Canappka.

Na razie działa pięć barów Canappka – wszystkie w Poznaniu. Dwa z nich to lokale w formacie expres, czyli punkty o niewielkiej powierzchni, posiadające w sprzedaży wyłącznie dania na zimno, zlokalizowane na poznańskich uczelniach. W połowie października zostanie otwarta pierwsza restauracja poza stolicą Wielkopolski – we Wrocławiu.

System franczyzowy Canappki zakłada, że optymalnym rozwiązaniem biznesowym dla franczyzobiorcy jest otwarcie co najmniej trzech lokali gastronomicznych – jednego pełnowymiarowego oraz dwóch w formacie expres. Bary Canappka powinny mieć 80-120 m* powierzchni, z których minimum 60 mJ zajmie sala sprzedaży – koszt otwarcia lokalu to co najmniej 180 tys. zł. Do otwarcia punktu w formacie expres wystarczy lokal o powierzchni 20-30 m2 szacowany koszt inwestycji to w tym przypadku mniej więcej 40 tys. zł.

– Oczywiście, franczyzobiorca nie jest zobligowany do otwarcia od razu wszystkich trzech lokali. Rekomendujemy uruchomienie punktów expres, bo to sprawdzony i niedrogi sposób na dotarcie do coraz większej liczby klientów – mówi Łukasz Borek.

Franczyzobiorcy będą mogli w swoich punktach stworzyć również stanowisko „pana Kanapki”, czyli dostawcy, który będzie dowoził posiłki do biur znajdujących się w okolicy.

Jak wynika z systemu franczyzowego Canappki, lokal pełnowymiarowy powinien mieścić się przy ruchliwej ulicy, gdzie natężenie ruchu wynosi co najmniej tysiąc osób na godzinę. W sąsiedztwie koniecznie musi znajdować się kilka miejsc parkingowych. Natomiast najlepszą lokalizacją dla punktów expres są uczelnie – studenci to pokaźna grupa klientów Canappki, choć przeważają ludzie w wieku 25-40 lat.

W menu Canappki, jak wskazuje nazwa systemu, dominują kanapki (28 rodzajów na zimno, siedem na ciepło). Ich ceny zaczynają się od 2,9 zł i rosną wraz z wyszukanymi dodatkami do 6,9 zł. W Canappce na śniadanie można też zjeść m.in.: jajecznicę, omlet, owsiankę czy jogurt z musli i z owocami. Firma oferuje też zestawy lunchowe (np. zapiekane makarony) oraz sałatki.

– Kanapki przygotowujemy z pieczywa, które codziennie wypiekamy w naszych lokalach. Starannie wybieramy też dostawców składników do naszych dań, wszystkie produkty muszą być świeże i najwyższej jakości. Część z serwowanych dań przygotowujemy w obecności klientów. Dzięki temu mają pewność, że otrzymują produkt nie tylko smaczny, ale też zdrowy i świeży – zapewnia Łukasz Borek.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Czym musi cechować się dobry internet?

Czym musi cechować się dobry internet? Bardzo dużo osób ma zagwozdkę dotyczącą tego, jakie…