Widzowie w kinie Muranów nie mogą kupić popcornu przed seansem. Skąd taka decyzja?
To świadomy wybór. Popcorn jest wymysłem multipleksów. Wiem, ile w jednym z wrocławskich dużych kin zarabia się na jego sprzedaży i jak niskie są koszty produkcji. To są duże pieniądze. To mój wybór. Zdarzało się nawet, że pracownicy odchodzili, bo gdzie indziej mogli zarobić więcej, mieli większe wymagania finansowe. Ale na koniec okazywało się, że chcieli wracać, bo źle czuli się w nowym miejscu pracy.
Czy internet zabiera dużo widzów kinom?
Trochę na pewno, ale mówi się, że ci, co ściągają filmy, chodzą też do kina. Na pewno są tacy, którzy zobaczyli film kilka tygodni przed premierą i do kina już na niego nie wrócą. Z drugiej strony część filmów może w ogóle nie trafić pod strzechy kin, a nawet jeśli, to tylko w dużych miastach. Poza tym są jeszcze płyty DVD, którymi ludzie lubią się obdarowywać, oraz telewizja z kilkudziesięcioma kanałami filmowymi. DVD jest alternatywą dla tych, którzy nie mają czasu iść do kina.
Ma Pan długoterminowe plany związane z festiwalem filmowym Nowe Horyzonty.
Gutek Film zainwestował na początku w imprezę kilka milionów złotych, ale ja wierzyłem, że to ma sens. W pierwszej edycji do Sanoka przyjechało naprawdę dużo ludzi. Nie wszyscy się pomieścili w salach kinowych. Szukaliśmy czegoś większego, ale czeski i polski Cieszyn też okazał się za mały. Dlatego trafiliśmy do Wrocławia, przyszłej stolicy kultury.
Kto będzie sponsorem festiwalu i czy łatwo było go pozyskać?
Polska Telefonia Cyfrowa, dawny operator sieci Era, teraz T-Mobile. Z powodu rebrandingu nie było czasu na zmianę nazwy festiwalu. Do tej pory była to Era Nowe Horyzonty, a za rok marka T-Mobile będzie poprzedzała nazwę. Nie mam z tym problemu, bo firma po raz dziesiąty będzie sponsorem i dokłada sporą kwotę do imprezy – 30 proc. budżetu. Mało jest takich wydarzeń kulturalnych, które miałyby cały czas jednego tego samego sponsora. To jest ważne – festiwal może mieć większy budżet, dzięki temu lepsze filmy. Daje organizatorom większą stabilność i pozwala planować z kilkuletnim wyprzedzeniem.
Rozmawiali: Daniel Wilk i Małgorzata Boruń
SPIS TREŚCI
https://www.pozycjonowanie-stron-rzeszow.pl/biznes-na-duzym-ekranie-gutek-film-cz-1/
https://www.pozycjonowanie-stron-rzeszow.pl/biznes-na-duzym-ekranie-gutek-film-cz-2/
https://www.pozycjonowanie-stron-rzeszow.pl/biznes-na-duzym-ekranie-gutek-film-cz-3/
https://www.pozycjonowanie-stron-rzeszow.pl/biznes-na-duzym-ekranie-gutek-film-cz-4/